9 Juli - Reisverslag uit Arthur, Canada van Femmy Diersen - WaarBenJij.nu 9 Juli - Reisverslag uit Arthur, Canada van Femmy Diersen - WaarBenJij.nu

9 Juli

Door: femmydiersen

Blijf op de hoogte en volg Femmy

09 Juli 2011 | Canada, Arthur

Hallo Allemaal!

Zo ik ben nu al een paar dagen in Canada en het is een mooi land, mooie omgeving en het is hier nu ongeveer 30 graden denk ik zo!

Gister morgen gemolken en ondertussen zijn de koeien gevoerd, dit gebeurt met een soort van automatisch voersysteem van Harvestore je hoeft alleen de 'mengwagen' 1 of 2 keer per dag te vullen met de bobcat en dan kun je op een knop drukken enw orden de koeien gevoerd via een lopende band, dit gebeurt 2 of 3 keer per dag!

Het jongvee staat op een adere locatie zo'n 4 km verderop hier gaan we ook elke dag heen, de pinken staan hier in een potstal. en ze worden gevoerd met een bobcat vanuit de sleufsilo.

Smiddags nog zand in de boxen gedaan bij de koeien, en we zijn om half 5 gaan melken omdat de koeien al in de oude stal allemaal stonden.
Vanmorgen om half 6 weer begonnen met melken, daarna ontbeten en nog wat kleine dingetjes gedaan.. Vanavond ga ik met de dochters naar de Rodeo, dat is een soort feest, waar je bier kunt drinken :P Met country muziek!

Kusjes Femmy!

• 10 Juli 2011 - 10:03

Wilma Roelofs:

Hoi Femmy,
    Ik moet even wennen aan de site. Ik heb(een beetje dom natuurlijk) een reactie geschreven bij je eerste reisverslag. Dat had bij vandaag gemoeten. Volgende keer beter. Fijne dag.
    groet,
    wilma roelofs.

• 10 Juli 2011 - 10:41

Christiaan & Janneke:

Hey Fem,
    Hoe is het gegaan op het country/rodeo feest? Leuke party gehad?
    Ik ben gisteravond niet na de kermis geweest, christiaan en ik hebben een filmpje gekeken.
    Thuis gaat het goed.;) Droge koeien en paar pinken naar buiten gedaan.
    Een pinkje van meuleman terug gekregen want die sprong elke x over de draad. Daarom nu maar een SONJA VERKOCHT!! uit nummer 95.(3435)

Vraagje van christiaan: Hoe is het met het zand in de boxen?:P
    haha
    Heb je al cowboy laarzen gekocht voor het country feest?
    Verder zijn we niet zo heel druk thuis. De pluim zit ook bijna over al de maïs bij ons.
    Spreken elkaar wel weer!:D

Kusjes!

• 10 Juli 2011 - 18:06

Johanna Lukassen:

Ha femmy leuk je even op msm gehad
    maar ik hoor het wel hdat het goed gaat.Geniet maar van alles.Ik hoop dat het allemaal goed overkomt want dit hed ik ook nog nooit gedaan.Ikhoop je nog weer een keer te schrijven.nou de groetjes van hier.

groetjes doei. Johanna.

• 10 Juli 2011 - 18:18

Hier Moeders :

hai femmel hoe was het feestje gisteren avond bier net zo lekker als hier grolsch?? kwamen julie zeker laat in bed en hoe ging dat feesten daar ?vanmiddag bij erik geweest die had goeie zin heeft nu ook 2 weken vakantie ze gaan elke dag leuke dingen doen en volgende week zaterdag 23 juli hebben we daar barbequen nou tot horens kus moeders groetjes

• 12 Juli 2011 - 14:43

Femke:

Heb je een emailtje gestuurd!:D
    Als je tijd hebt moet je die maar even lezen, was te veel om hier als reactie neer te zetten:$

Hihi we spreken elkaar snel!

• 14 Juli 2011 - 09:36

Opa Roelofs :

ben bij je moederop de koffie heb je verhaalje gelezen fijn dat het zo goed gaat je hebt het wel naar je zin nou het weer is ook beter dan hier want hier is het boeze weer het waait en regent maandagmiddag heb ik verjaardag van evelien en annemarie komt daarom woensdag nou tot horens groetjes van opa doeeeeei